Logo-TDC-MarketingLogo-TDC-Marketing

customer lifetime value

De sleutel tot duurzaam succes

01-11-2024

Het leven is kort, maar klantenrelaties kunnen eeuwig duren. Tenminste, dat is de hoop van menig ondernemer. Want als je eenmaal iemand hebt weten te verleiden tot een aankoop, wil je die relatie natuurlijk zo lang mogelijk in stand houden.


Maar hoe doe je dat dan? Simpel, door die persoon zo vaak mogelijk geld uit zijn of haar zak te kloppen. Dat klinkt misschien hard, maar het is de harde waarheid van het bedrijfsleven. Het heet: Customer Lifetime Value, ofwel CLV.


Het is een ingewikkeld begrip, maar het komt er eigenlijk op neer dat je berekent hoeveel geld een klant gemiddeld uitgeeft gedurende zijn of haar klantreis. En hoe hoger dat bedrag, hoe beter.

Nu vraag je je misschien af waarom je je hier druk om moet maken. Nou, omdat het gewoon slim is. Als je weet hoeveel een klant waard is, kun je daar je strategie op aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld meer investeren in klantenbinding, of juist in het werven van nieuwe klanten.


Maar hoe verhoog je die CLV dan? Nou, door je klanten gewoon zo vaak mogelijk te laten kopen. Stuur ze bijvoorbeeld regelmatig een nieuwsbrief, zodat ze niet vergeten dat je bestaat. Of nog beter: zorg dat ze verslaafd raken aan je producten of diensten.


Een goede methode is het aanbieden van een abonnementsservice. Dan heb je je klanten elke maand binnen. En als je het goed aanpakt, kun je ze zelfs verleiden om meer te betalen voor extra diensten of producten. Kortom, CLV is een belangrijk begrip voor elke ondernemer. Want als je je klanten kunt blijven verleiden tot nieuwe aankopen, dan kun je ook blijven groeien. En dat is toch waar het allemaal om draait?


Wil je meer weten over het verhogen van de Customer Lifetime Value? Neem dan nu contact op met het marketingbureau van Almere.

Deze website is Dude approved; goedgekeurd door the dude company uit Almere.

Deze website maakt gebruik van cookies. Zie ons Privacybeleid voor meer informatie.

Weigeren

OK